Pozycjonowanie własnej witryny w internecie to dzisiaj konieczność, jeśli chcemy, aby znalazła się ona wysoko w wynikach wyszukiwania i przyciągała dużą ilość nowych klientów czy czytelników. Samo pozycjonowanie jest ważne z kilku względów i daje konkretne wymierne korzyści. Może być również stosowane jako główna strategia marketingowa opierająca się pozyskiwaniu klientów z sieci. W tym tekście odpowiadamy — czym jest pozycjonowanie, dlaczego warto pozycjonować witrynę oraz przedstawiamy najpopularniejsze sposoby pozycjonowania, które możemy wykonać zarówno samodzielnie, jak i zlecić je agencji marketingowej. Szczegóły w dalszej części.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to wszystkie działania wobec naszej witryny, które sprawiają, że jest ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja swojej strony pod wyszukiwarkę Google sprawia, że uznaje ona naszą stronę za wartościową i umieszcza ją wyżej od innych w wynikach wyszukiwania. Optymalizacji SEO można dokonywać na wiele sposobów. Istnieją opcje mniej lub bardziej skuteczne oraz wpływające na dane płaszczyzny pozycjonowania. Działanie takie możemy przeprowadzać samodzielnie lub skorzystać z oferty agencji marketingowych. Na rynku istnieje wielu freelancerów czy agencji SEO, które oferują wykonanie takich usług. Aby wyszukiwarka Google uznała naszą witrynę za wartościową, powinniśmy regularnie wykonywać pewne czynności oraz przykładać do nich szczególną uwagę.

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne? Korzyści i plusy

Pozycjonowanie jest szczególnie ważne, gdyż tylko najwyższe wyniki na liście otrzymują spory ruch. Użytkownicy przeważnie wybierają kilka najwyżej położonych wyników, pomijając te zlokalizowane niżej czy obecne na drugiej oraz trzeciej stronie. Im zatem wyżej znajdujemy się w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób będzie przechodziło na naszą stronę. To bardzo ważne, gdy poradzimy np. biznes, a poprzez witrynę pozyskujemy nowych klientów. Jeśli więcej osób będzie wchodziło na naszą witrynę, bo będzie znajdowała się wyżej w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób kupi nasz produkt. Pozycjonowanie witryny jest również ważne ze względów wizerunkowych. Jeśli użytkownicy widzą naszą witrynę na górze listy wyników, uważają, że jeśli Google uznaje ją za wartościową, to nasza firma w rzeczywistości taka jest. Przekłada się to na większe zaufanie do marki i pozytywne jej postrzeganie.

Kiedy warto pozycjonować witrynę?

Witrynę pozycjonować warto w każdej sytuacji, w której zależy nam na tym, aby użytkownicy przechodzili z wyszukiwarki na naszą stronę. Pozycjonowanie jest szczególnie ważne w sferze biznesowej, kiedy od ilości osób przeglądających nasz sklep czy stronę zależy nasz zarobek. Warto również pozycjonować naszą witrynę, jeśli prowadzimy blog czy swoją prywatną witrynę. Jeśli nie zależy nam na intensywnej optymalizacji seo, możemy samodzielnie bez wydawania pieniędzy, dostosować stronę pod tym kątem publikując samodzielnie wpisy, ustawiając odpowiednie opisy czy dodając samodzielnie teksty seo. Niezależnie od tego jednak jaki cel funkcjonowania strony posiadamy, warto zoptymalizować stronę pod kątem wyników wyszukiwania.

Jak pozycjonować swoją stronę internetową?

Link Building to pierwszy i zarazem jeden z najskuteczniejszych sposobów pozycjonowania witryny. Linkowanie polega na umieszczaniu linków do naszej witryny na innych – zewnętrznych stronach. Wyszukiwarka Google uznaje wtedy, że inne strony polecają naszą, gdyż jest ona wartościowa. Jest to jedna z podstawowych metod pozycjonowania, która obowiązuje od samego początku stworzenia wyszukiwarki. Ważnymi cechami w niej jest ilość oraz jakość linków. Im więcej ich jest i prowadzą one do naszej strony z lepszych jakościowo witryn, tym lepsze efekty. Linkowanie ma zazwyczaj formę krótkich wpisów tematycznych z podanym linkiem do naszej witryny. Możemy umieszczać je samodzielnie lub wykupić taką usługę w agencji marketingowej.

Teksty SEO to kolejna bardzo ważna opcja pozycjonowania. Są to specjalne teksty umieszczane na naszej stronie internetowej, które są nie tylko przydatne czytelnikom, ale również zawierają konkretne słowa kluczowe, pod jakimi chcemy być wyszukiwania. Testy takie tworzy się przy pomocy odpowiedniej częstotliwości i użyciu odpowiednich słów z danej branży. Wyszukiwarka stwierdza naszą popularność, między innymi na podstawie tego, jak dużo słów z danej dziedziny znajduje się naszej witrynie. Im jest ich więcej, tym wyżej Google umieszcza naszą stronę w wynikach wyszukiwania, gdy dany użytkownik zada pytanie. Teksty seo są jednak tworzone naturalne, aby Google nie uznało tekstu za próbę oszustwa. Teksty takie możemy wykonać samodzielnie lub zamówić je u copywriterów czy w agencjach reklamowych.

Opisy stron i metadane to również ważne czynniki, które wpływają na pozycjonowanie naszej witryny. Są to krótkie dane opisujące zawartość i hierarchie naszego serwisu. Dzięki nim wyszukiwarka lepiej może skatalogować naszą witrynę, a użytkownicy widzą w wyszukiwarce obok adresów konkretne zwroty czy opisy. Takie dane należy uzupełniać, używając odpowiednich słów kluczowych, które również mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie i atrakcyjność strony.

Pozycjonowanie lokalne jest kolejną odmianą pozycjonowania. Gdy działamy stacjonarnie lub w obrębie danej lokalizacji warto wykonać kilka czynności, które pomogą przypisać nas do pewnego terenu. W tym celu należy używać odpowiednich słów kluczowych w tekstach seo rozszerzonych o dodanie lokalizacji, dodawać odpowiednie opisy witryny czy dodać siebie na mapach Google. Dzięki temu po wpisaniu usługi lokalny użytkownik widzi naszą markę w najbliższej lokalizacji jako pinezkę. Można również linkować lokalnie, czyli umieszczać linki zwrotne na lokalnych forach. Pozwoli to lepiej rozpoznawać naszą witrynę przez wyszukiwarkę internetową. Warto przyłożyć nieco więcej uwagi do tego rodzaju pozycjonowania, gdyż ok. 80% użytkowników wyszukujących informacje lokalnie następnie korzysta z usług odnalezionych firm czy marek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here