Reklama w Social Mediach jest już szeroko popularna i wiele osób — nawet globalnych firm stawia na ten sposób promocji. Wiele jednak osób ma pewne wątpliwości i rozważa dopiero wykorzystanie takiej promocji w mediach społecznościowych, mając wiele pytań i wątpliwości. W tym tekście prezentujemy wszystkie zalety reklamy w social mediach oraz podpowiadamy, dlaczego warto z niej korzystać.

Możliwość targetowania reklamy — skuteczność

Pierwszym plusem reklamy internetowej, który jest zarazem jednym z największych, jest możliwość targetowania reklamy. Targetowanie to określenie grupy docelowej, do której trafi nasza reklama. Obecnie wszystkie największe systemy reklamowe takie jak Facebook Ads czy Google Ads posiadają taką możliwość. Dzięki targetowaniu możemy w sposób świadomy określić, kto zobaczy naszą reklamę na podstawie nawet kilkuset parametrów. Do podstawowych należeć będzie lokalizacja, język, wiek, płeć, zainteresowania, sytuacja zawodowa itp. Programy reklamowe posiadają również bardziej szczegółowe informacje o swoich użytkownikach takie jak odwiedziny strony tematycznej, posiadane przedmioty np. telefon z systemem android oraz to czy dany użytkownik przegląda internet mobilnie, czy poprzez komputer. Tak wiele parametrów, które możemy wybierać, daje bardzo wiele możliwości określenia grupy docelowej. Dzięki temu będziemy mogli stworzyć grupę osób, które dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej oferty.

Wszystko to wpływa na dużą skuteczność naszej reklamy. Jeśli zostanie ona wyemitowana wśród grupy o konkretnych zainteresowaniach, z dużą pewnością część z tych osób zainteresuje się również reklamą i naszym produktem. Istnieje wiele celów, jakie możemy osiągnąć przy pomocy targetowania np. sprzedaż, przejścia na naszą witrynę czy zwiększanie świadomości marki. Targetowanie, choć nie bezpośrednio to wpływa na wizerunek i pozytywne odbieranie naszej marki wśród widzów reklamy. Dzięki temu, że możemy wybierać osoby np. zainteresowane daną tematyką, będą one otrzymywały treści reklamowe, którymi się interesują. W takiej opcji z chęcią sprawdzą reklamę lub po prostu ją obejrzą aniżeli w przypadku otrzymania reklamy produktu, którym w ogóle się nie interesują.

Efektywne wydawanie budżetu reklamowego i finanse

Drugim dużym plusem reklamy w social mediach jest efektywne wydawanie budżetu reklamowego. Jest to ważny czynnik a dla wielu osób wręcz kluczowy — szczególnie w przypadkach, kiedy nie dysponujemy dużymi zasobami finansowymi. Targetując reklamę i określając, komu zostanie wyświetlona, płacimy jedynie za reklamę, która zostanie wyemitowana osobom ściśle zainteresowanym daną branżą. W porównał do ulotek rozdawanych na ulicy przypadkowym przechodniom, reklama w social mediach pozwala płacić jedynie za reklamę, która ma wysoką szansę powodzenia. Reklama w Social Mediach to też korzyści pod względem czysto finansowym. Reklama posiada bardzo atrakcyjne stawki dotarcia do jednego klienta — często najniższe pośród wielu innych sposobów internetowych i tradycyjnych. System rozliczenia również pozwala często wybrać czy chcemy płacić za wyświetlanie, czy kliknięcia w reklamę. Korzystając z reklamy w mediach społecznościowych, możemy również dysponować małym — dowolnym wręcz budżetem. Promocja możliwa jest już od kilkunastu złotych i pozwala dotrzeć nawet do kilkuset odbiorców. Nie musimy również wiązać się umowami, a systemy płatności np. przedpłat czy opłat po emisji wraz z jasnym określeniem budżetu pozwalają świadomie zarządzać naszym budżetem reklamowym.

Szybka i prosta promocja

Kolejną zaletą reklamy w social mediach jest jej prostota. Skorzystać z tej opcji może każda osób — zarówno osoba prywatna, bloger, właściciel firmy czy duże korporacje. Sam proces polega jedynie na założeniu konta reklamowego oraz stworzeniu kampanii reklamowej. Promocje możemy uruchomić zatem nawet w ciągu kilkunastu minut bez pomocy innych osób. To bardzo duży plus. Systemy reklamowe w social mediach dostosowane są do osób prywatnych, które nie znają się na IT czy marketingu. Wiele opcji jest też zautomatyzowanych. Równie szybko i wygodnie możemy edytować reklamy i wprowadzać zmiany.

Miliony odbiorców na całym świecie

Social Media to przede wszystkim zasięg. Z portali społecznościowych korzystają miliardy osób na całym świecie. Są one również dostępne w każdym zakątku ziemi oraz oferują dostęp do użytkowników z dowolnie wybranej lokalizacji. Jest to bardzo ważny plus z dwóch względów. Po pierwsze, nawet jeśli będziemy tworzyli wąską grupę odbiorców — typowo sprzedażową, to po jej mocnym zawężeniu nadal będziemy mieli dostęp do wielu osób o konkretnych parametrach. W reklamie tradycyjnej trudno jest o taką zaletę. Po drugie duży zasięg social mediów to możliwość reklamowania się lokalnego — w danej lokalizacji np. konkretnym mieście. Prowadząc zatem firmę, z łatwością wyświetlimy reklamę osobom z danego miasta, dzielnicy czy województwa, docierając jedynie do tych osób, które rzeczywiście mogą zjawić się u nas w firmie osobiście. Plus ten działa i również, jeśli chcemy docierać ze swoim produktem za granicę np. do Ameryki czy Azji, co przy tradycyjnej reklamie mogłoby być problematyczne.

Wiele form reklam

Social Media to również wiele form reklamy. Każdy portal społecznościowy oferować będzie nieco inne formy, ale bez większego problemu powinniśmy móc skorzystać z reklamy tekstowej, graficznej czy wideo. Dzięki temu będziemy mogli odpowiednio przedstawić nasz produkt, ukazując jego wszystkie zalety. Odpowiednia forma reklamy pozwala też dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej i zdobyć większą popularność. Sama reklama w mediach społecznościowych jest też odbierana pozytywnie. Nie jest nachalnym oknem wyskakującym na ekranie i przeszkadzającym przeglądać portal. Serwisy starannie dobierają miejsce publikacji reklamy, aby nie przeszkadzało odbiorcom, a tym samym odbiorcy nie mają w stosunku do reklamy i marki negatywnych odczuć. Wiele materiałów jest publikowanych w dokładnie takiej samej formie jak podstawowe posty czy zdjęcia, dzięki czemu użytkownicy mogą nie rozpoznać podstawowych materiałów od tych reklamowych i skupiać się na ich treści. To bardzo ważny plus, który wpływa na skuteczność naszej reklamy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here