Content to jedna z najważniejszych i kluczowych rzeczy, o które musimy zadbać na naszej sotnie internetowe, blogu czy kanale. Obecnie wymagania użytkowników oraz odbiorców wzrosły i jedynie wysokojakościowe treści znajdują uznanie wśród czytelników. Istnieje jednak kilka ciekawych i oryginalnych form contentu, z których możemy skorzystać i w atrakcyjny sposób przedstawić treść. W tym tekście przedstawiamy 4 oryginalne formy contentu, które z pewnością przyciągną uwagę odbiorców.

Dlaczego oryginalna forma contentu jest ważna?

Content to element, który w największym stopniu przyciąga użytkowników. Obecnie internauci zwiększają wymagania odnośnie samej treści i jej formy. W dobie spamu, niskojakościowych witryn czy clickbaitów, doceniają wartościowe witryny, na których znajduje się przydatna oraz wartościowa wiedza. Aby Jednak się wyróżnić wśród tych najlepszych witryn czy marek, warto stosować oryginalną formę contentu. Dzięki temu wiele osób zainteresuje się naszą witryną tylko z tego powodu oraz będzie uważała ją za profesjonalną. Użytkownicy, którzy mają do wyboru wiele takich samych — nawet wartościowych tekstów, dużo chętniej sprawdzą treści, które przedstawione są w ciekawy sposób.

Zdjęcia i filmy 360 stopni

Pierwszą i jedną z ciekawszych form contentu są zdjęcia i filmy 360 stopni. Obecnie ze zwykłych zdjęć i video korzysta wiele osób, marek i witryn. Są one doskonale znane internautom i nie robią już na nich większego wrażenia, gdyż w sieci znajdują się ich miliony. Bardzo ciekawym pomysłem na oryginalną formę contentu są zdjęcia i filmy interaktywne. Zdjęcia 360 stopni są zdjęciami, po których możemy rozglądać się w dowolnym kierunku. Przedstawiają one konkretny kadr jak te tradycyjne, ale przeciągając myszką po nich, możemy obracać się dookoła lub patrzeć w górę i w dół — w 360 stopniach. Zdjęcie takie przypomina kadr z Google Street View. Dzięki zdjęciu możemy przedstawić dane miejsce dokładnie i w taki sposób jak osoba przeglądająca byłaby tam sama. Zdjęcia interaktywne możemy dodawać np. na Facebooka obok tych tradycyjnych. Odróżniają się jedynie ikoną kuli 360 stopni w górnym rogu na miniaturce. Osoby, które zobaczą takie zdjęcia na naszym profilu, znacznie dłużej będą je przeglądać niż te tradycyjne, przeszukają nasz profil w poszukiwaniu kolejnych i będą powracały na niego w oczekiwaniu na kolejne zdjęcia.

Nieco bardziej zaawansowaną formą zajęć 360, są filmiki 360 stopni. Można znaleźć je np. na YouTube. Ich wyjątkowość polega na tym, iż w trakcie odtwarzania filmiku możemy rozglądać się po nich tak, jakbyśmy daną akcje przeżywali samodzielnie. Tylko od nas zależy, w którym momencie “spojrzymy” w daną stronę. Na YouTube w trakcie wyświetlania filmu możemy po prostu przeciągać myszką po kadrze i rozglądać się dowolnie po okolicy w trakcie trwania video.

Zdjęcia takie tworzy się z wielu zdjęć jednego miejsca pod różnymi kątami, które są następnie składane w programie komputerowym lub dzięki specjalnej kamerze 360 stopni. Filmiki 360 możemy nagrywać tylko przy pomocy takiej kamery oraz np. specjalnym dołączonym akcesoriom do telefonu. Najlepszą jednak opcją jest zamówienie takich materiałów u fotografów, gdyż będą one poprawne i jakościowe.

Webinaria

Ciekawą formą contentu są webinaria. Są to szkolenia lub spotkania tematyczne prowadzone na żywo. Osoba, która je organizuje, rozpoczyna transmisję, w której odpowiada na pytania, przedstawia wiedzę lub po prostu spotyka się z fanami. Obecnie webinarium możemy zorganizować np. na Facebooku czy YouTube. Do jego wykonania wystarczy kamera internetowa i pomieszczenie np. z tablicą. W nieco bardziej zaawansowanej formie możemy wynająć salę konferencyjną lub studio i używać zaawansowanego sprzętu. Webinarium możemy wykorzystywać niezależnie od tego, czy prowadzimy sklep internetowy, markę w sieci czy jesteśmy influencerami. Nasi odbiorcy chętnie zobaczą spotkanie na żywo, a wiele osób zainteresuje się naszą marką tylko dlatego, że znalazło taką transmisję. Wiele osób będzie też powracało na nasz kanał, jeśli będziemy prowadzili webinaria regularnie. W ten sposób możemy sprowadzić np. szkolenia i uaktywniać fanów oraz klientów.

Wirtualny spacer

Jedną z najbardziej zaawansowanych form contentu jest wirtualny spacer. Jest on umieszczany na wizytówce Google Moja Firma w Google Maps i jest wykonywany w stylu wirtualnego spaceru Google Street View. Umożliwia on zwirtualizowanie danego wnętrza oraz poruszanie się po nim. To doskonały sposób na przedstawienie swojej firmy, siedzimy, hotelu czy punktu handlowo usługowego. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli zobaczyć przed podjęciem decyzji, miejsce gdzie mają się udać. Wirtualny spacer możemy zamówić u fotografa lub w agencji marketingowej. Samo wgranie na wizytówkę oraz utrzymywanie go jest darmowe. Wirtualny spacer możemy także udostępniać na naszej stronie internetowej. Jeśli zatem chcemy wyróżnić się na rynku, możemy właśnie wykorzystać taki sposób oprócz tekstów czy zdjęć i tak prezentować własną markę.

Case Study

Studium przypadku to obecna już jakiś czas forma cementu, ale nie jest ona stosowana zbyt często. Jest to spowodowane tym, że musimy przeprowadzić dokładną analizę danego procesu np. zakładania konta czy tworzenia witryny i przedstawić treść w formie szczegółowego poradnika ze wskazówkami. Wymaga to poświęcenia sporej ilości czasu i nie jest najprostsze do wykonania. Wiele osób ulega zatem innym — prostszym formom contentu i nie stosuje case study. Minusy te możemy jednak pominąć, poświęcając po prostu nieco więcej czasu na stworzenie odpowiedniego materiału.

Case study to inaczej studium przypadku. Powinno ono obejmować cały proces przedstawiony krok po kroku. Poradnik ten musi opierać się na konkretnym przypadku i być dokładnie opisany. Plusem tej formy contentu jest fakt, że odbiorcy zdecydowanie wolą uzyskać informacje na podstawie konkretnego przykładu i samodzielnie interpretować dane niż otrzymać ogólnikowy teoretyczny poradnik czy e-book. Case study możemy stosować w wielu przypadkach, branżach czy celach. Może mieć on formę pisemną, video czy nagrania audio. Materiał możemy wzbogacić zdjęciami oraz planszami z objaśnieniem. Jeśli publikujemy na kanałach, gdzie nie możemy umieścić np. długiego tekstu, możemy stworzyć krótki e-book oraz oferować case study właśnie w takiej formie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here