Rozpoznawalność to dla artysty jedna z ważniejszych kwestii. Jeżeli jednak jakiś zespół albo solista chce cieszyć się rosnącą popularnością, to musi wykorzystywać najnowocześniejsze i najbardziej zaawansowane narzędzia marketingowe. Do tego celu służy internet. To właśnie przestrzeń wirtualna pozwala pokazać się od jak najlepszej strony obecnym oraz potencjalnym odbiorcom. Trzeba jednak wiedzieć, w jaki sposób publikować treści cyfrowe oraz jak znaleźć się na playlistach Spotify. Sama bowiem obecność na tym lub innym serwisie nie wystarczy. Trzeba jeszcze wiedzieć, w jaki sposób się wypromować i na tym polu doskonale sprawdza się oferta Independent Digital.
Dlaczego warto korzystać z cyfrowych agregatorów?
Właściwie zrealizowane cele marketingowe to zwiększanie prawdopodobieństwa, że twórca zostanie odnaleziony przez potencjalnych odbiorców. Ważne jednak jest również to, aby utrzymać zainteresowanie wśród odbiorców dotychczasowych. Nic więc dziwnego, że każdy muzyk stara się znaleźć jakiś bardzo dobry plan marketingowy lub scenariusz, dzięki któremu sprzedaż muzyki w Internecie będzie się zwiększać. Na pierwszy rzut oka sprawa wydaje się prosta. Wystarczy przecież tylko założyć kanał na YouTube i regularnie publikować tam treści. W praktyce jednak wymaganych będzie więcej działań, które muszą być realizowane w odpowiedniej kolejności i z odpowiednią częstotliwością.
Independent Digital to zespół specjalistów, którzy dbają o to, aby treści cyfrowe, a więc w przypadku muzyków utwory i albumy każdego dnia, były w odpowiedni sposób rozpoznawalne w przestrzeni internetowej. Materiał muzyczny musi być opublikowany w odpowiednim momencie i we właściwych miejscach. Poza tym ważne będzie także promowanie muzyki na przykład na serwisach społecznościowych.
Daj się zauważyć na playlistach Spotify
Obecność zespołu lub solisty w serwisach takich jak YouTube, Tidal, czy też Spotify jest czymś współcześnie absolutnie normalnym i niepodlegającym dyskusji. Zauważmy jednak, że na przykład w Spotify każdego dnia publikowanych jest ponad 40000 utworów! Nic dziwnego, że w głowach świadomych twórców powstaje pytanie — jak znaleźć się na playlistach Spotify? Jak skutecznie przebić się przez tak olbrzymią konkurencję?
Bardzo ważna jest promocja utworów, ponieważ to na pewno ostatecznie pomaga w trafieniu na playlistę. Ważne jednak jest to, aby poinformować na przykład swoich fanów na swoim profilu społecznościowym i stronie internetowej. Warto też prosić fanów o słuchanie materiału muzycznego i jego udostępnianie.











